سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر گاه مؤمن را ساکت دیدید، بدو نزدیک شوید که القای حکمت می کند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
نقش ولایت فقیه در جامعه اسلامی و بررسی و


نیاز به ولایت و رهبری در سطح کلان و در سطح کشور:

((ایران منحای ولایت یعنی افغانستان یعنی عراق))

تا اینجا فهمیدیم که ولایت و رهبری در هر سطح از زتدگی بشر لازم و ضروری بوده و برای نیل به اهداف و آرمانهای هر اجتماع کوچک رهبری مقتدر و آگاه به مسائل روز لازم است که راه را از چاه بشناسد و جامعه تحت رهبری خود را به سر منزل مقصود برساند.

مردم ایران زمین بیش از هزار سال است که دین مبین اسلام را پذیرفته و مکتب بر حق تشیع را انتخاب کرده و با اینکه اسلام در عربستان عرب ظهور کرده ، اما مردم ایران در مقاطع زیادی از تاریخ ، ایمان قلبی و سرسپردگی کامل خود به دین مبین اسلام و مکتب تشیع را به اثبات رسانده است .

در این بحث مخاطبین ما دو دسته اند:

1-    دسته اول کسانی که در خانواده مسلمان و شیعه به دنیا آمده و به امامان و 14 معصوم (ع) اعتقاد داشته و به راه سرخ و خونبار امام حسین(ع) معتقد می باشند.

2-    دسته دوم یا از بیخ و بن اعتقادی به مبانی دین مبین اسلام اعتقادی ندارند یا نا آگاهانه بر اساس تأثیر پذیری از افکار به اصطلاح روشنفکرانه و تجدد گرایانه که امروزه از لسان منحرف شخصیتهای برجسته اما فریب خورده از غرب و امریکا ، به گوش می رسد در مقابل رهبری و ولایت صف آرایی کرده اند.

دسته اول بایستی مواظب باشند که در دام تبلیغات به اصطلاح روشنفکرانه نیاقتند  و همواره با تبعیت از منویات مقام عظمای ولایت به وظائف خود در هر نقطه از میهن اسلامی عمل نمایند.

و اما دسته دوم کسانیکه از بیخ و بن عتقادی به اسلام و ولایت ندارند. برای  این عزیزان و هم میهنان عزیز باید عرض کنم هیچ اصراری نیست که همچون افراد معتقد به مقام ولایت رفتار کنند اما فراموش نکنند در مملکتی زندگی میکنند که امنیت و اقتدار و سربلندی آن بر گرفته از ولایت و رهبریِ شایسته ی حضرت امام خمینی (ره) و هم اکنون مقام معظم رهبری است که در این مبحث به زوایای مختلف آن خواهیم پرداخت. خلاصه اینکه تعصب به میهن و سرنوشت آن از وطائف عقلانی مردم آنست.

و اما سر صحبت با افرادی است که اعتقاد به اسلام و مکتب تشیع دارند و قلبشان برای سرنوشت میهنشان می طپد اما گرفتار تبلیغات رنگارنگ و خوش رنگ و لعاب افراد به اصطلاح روشنفکر گردیده اند.

عزیزان : ما مسلمانیم و افتخار داریم پیرو مکتب تشیع هستیم و همواره در هر سال برای مظلومیت امام حسین(ع) و هفتاد و دو یار با وفایش عزاداری می کنیم اما آیا هیچ از خودمان پرسیده اید ، که یاران امام حسین (ع) چگونه و چرا به شهادت رسیدند؟ هیچ از خود پرسیده اید آنهایی که امام علی(ع) را بیست و چند سال خانه نشین کردند چه کسانی بودند؟ آیا آن زمان امپراطوری روم و ایران و غیره که مسلمان نبودند و هیچ شناختی از اسلام نداشتند این بلاها را سر امام علی(ع) یا امام حسین و 14 معصوم (ع) آورده اند؟ والله نه . به خدا قسم همین امثال کروبیها و خاتمی ها و میر حسین موسوی ها برای رسیدن به قدرت دنیوی کوتاه مدت مسلمین را اغفال کردند و با دست خودِ مسلمانان نا آگاه آن دوره ، این همه ظلم و جور را در حق امامان معصوم (ع) و خاندانشان روا داشتند و بر مسند قدرت تکیه دادند و در دوره حکومت خود به نام اسلام هر کاری خواستند انجام دادند.

البته نوع انحراف آن دوره با این زمان بسیار متفاوت است آن زمان با شگردهای مخصوص آن دوره اسلام و مکتب تشیع را منزوی کردند این زمان هم با شگردهای بس پیچیده و خطرناکتر میخواهند این کار را بکنند.

در فصل بعد نیاز به ولایت را بر اساس آیات قرآن کریم بررسی خواهیم کرد*




کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منصور رضایی 88/11/21:: 1:39 عصر     |     () نظر